Alla inlägg under mars 2010

Av Hanna Edström - 25 mars 2010 13:44

     Hann inte skriva nåt igår. Men då var det Tindras 3 års dag :)

Skickade ett fint mms till henne med en tårta.

Längtar tills du kommer och hälsar på och det gör Wilmer också!

Hoppas du hade en fantastisk dag.

Ses snart och då kommer du få en massa mer med fina presenter!


Igår jobbade jag till hakv 5. Efter det for jag hem till Bosse och Berit och åt middag. Wille hade redan ätit. Det var så himla god mat. Kasslergryta och blomkålsmos. Dom håller ju på med gi och det verkar hur bra som helst.


Efter middagen for vi hem till mamma och pappa och busade en stund. Sen hem och sussade.

Idag blir det nog lugnt. Har inte en aning vad vi skall hitta på. Inte kan man hälsa på någon heller eftersom Wille har vattkoppor.


Jaja, vi får se vad det blir. Hej då!

Av Hanna Edström - 22 mars 2010 20:35

Wilmer älskar fotboll precis som mamma.


Alma så glad :)


 

Tror det mest var Alma som både njöt av att åka och dra.


   

Sötnosar :)


Hej. Igår såg vi några nya prickar på Wilmers kropp. Först tänkte man ju att det kunde vara några utslag, men idag så är dom överallt.

Även i munnen och vissa är vattenfyllda. Så vattkopport är det.

Skönt att han får det överstökat medans han är liten.

Han är faktiskt pigg och glad ändå fast feber och klåda.

Inatt vaknade han och var vaken nån timma. Men inget gallskrik, utan han låg lugnt och små surrade lite bara.


Idag jobbade jag från 8.30 - 16.30 Älskar det passet och det är samma imorgon och på Onsdag. Berit var så snäll så hon tog Wilmer alla tre dagar så slipper vi vara hemma. Men på Torsdag så jobbar hon så då blir jag hemma med honom. Sedan är jag ledig hela helgen. Känns så skönt! :)


Nu ska jag gå ner och se på Saltön och mysa för mig själv i soffan.

Emil jobbar eftermiddag.


Imorgon får vi finbesök av en ny vän till mig som jag träffat på jobbet. Så vi ska laga god mat och ta det lugnt. Kanske blir en promenad också.


Jag Wilmer och Tanja var ute en halvtimma nu på eftermiddagen. Så skönt. Han hade ingen feber då.


Hej hej!

Av Hanna Edström - 19 mars 2010 19:39

Hej. Var ju ledig Ons och Tors. Så fantastiskt att få vara hemma med våran underbara son i två hela dagar :)


Idag lämnade jag Wilmer på dagis halv 11 som vanligt. Sen for jag på jobbet. Jobbar till 21 ikväll. Så snart slutar jag. Skönt!

Pratade nyss med Emil som sa att Berit hade klippt Wille ikväll.

Får se imorgon hur han blev. Tycker ju om när håret är långt. Men det är ju skönt för honom då han har fått eksem i hårbotten också som kliar.


Har inte så mycket mer att skriva. Imorgon skall vi till Jenny och Jens i Bispgården och tapetsera. (Inte jag med Emil och Bosse) Jag Wille och Jenny skall bara mysa hela dan :)

Av Hanna Edström - 17 mars 2010 14:49

Bilder på våran nya matsal. Lite små grejs kvar men snart klart. Så härligt! Blev super nöjd.


 


 


   


    

Av Hanna Edström - 17 mars 2010 14:05

    

Wilmer hjälper mamma att sortera alla hans babykläder :)


Wilmers första pyjamas. Strl 50. Så sött. 


Ny gardin i köksfönstret. Så fin.


    

Wilmer med sin snygga Ed hardy tröja ;)


  

Älskar att smaka på badvattnet :p


Av Hanna Edström - 16 mars 2010 12:59

Sitter på jobbet. Började 11 idag. Jag har tagit 2 samtal sen dess.

Det är många som fått gått hem idag om dom velat eftersom det inte ringer nåt.

Men eftersom vi har läkartid 15 så ska jag ändå iväg snart. Sen tillbaka.

Hoppas att det ringer lite mer i eftermiddag, för jag blir tokig.

Har kollat typ alla sidor nu. Så vad ska man göra?


Jag hoppas verkligen att vi får en remiss på hud nu, så dom får kolla på honom ordentligt. Natten var väl helt ok. Han vaknade nån gång och skrek men sen var det bra. Sen ville han kliva upp redan 7 och jag som inte somnade förns 1 inatt eftersom jag slutade 12. Men sånt får man ta. Får sova i helgen ist. Då brukar jag och Emil turas om så jag får sova en dag och Emil den andra. Sönt :)


Har suttit och googlat lite på barn eksem, men jag hittar inga som är lik Wilmers.

Jag tror på någon slags allergi iaf. Varför skulle han annars vakna på nätterna och ha ont i magen?

Jag förstår inte varför dom små skall få ha så stora bekymmer. Skulle hällre ta ekemen själv så han skulle slippa!


Imorgon blire badhuset med Jenny :) Wilmer som inte badat på så länge. Han älskar det verkligen.


Har inte så mycket mer att skriva faktiskt. Hej hej!


Av Hanna Edström - 14 mars 2010 19:25

Sitter på jobbet och har väldigt väldigt tråkigt.. Det kommer typ inga samtal.

Har kollat igenom nästan alla sidor som går och nu finns det inget att göra.

Blir galen snart. Sitter och kollar lite kläder som jag skall beställa till Wilmer.

Har hittat ett par as snygga pumaskor som han skall ha till sommaren.

Svårt bara med storleken. Eftersom dom växer så fort. Men jag tror att 24 kommer att vara ganska bra. Han har 22-23 nu.


Idag har vi inte gjort mycket. Jag och Wilmer gick igenom hans baby kläder och sorterade dom i påsar med storleken skriven på, medans Emil var nere i källaren och städade. Lätt om man skulle få en bebis senare och bara plocka ut så ist för att måsta gå igenom alla kläder.

Wilmer var så duktig och hjälpa till. Mammas gokille :)


Vid 12 tiden for vi till Berit och Bosse och fikade. Emil for upp till flo och målade lite lister och sånt till matsalen/vardagsrummet.

Skall lägga ut lite bilder senare på hur det har sett ut och hur det ser ut nu.

Det blir så himla fint. Supernöjd.


Köket blev väl inte så vidare bra, men det tänkte vi fixa till sommaren.


For iväg på jobbet vid halv 2 medans Wilmer stannade kvar hos farmor och farfar.

Dom har ju blivit så duktiga och börjat med gi-metoden. Hade gärnat velat det jag med, men då blir det ju till att laga 2 middagar ibland och det orkar jag inte.

Tror inte jag behöver det heller. Håller min vikt bra. Visst kan väl magen bli lite smärtare men det ordnar sig :p


Nu ska jag väl fortsätta med att kika barnkläder och möbler..

Hej då så länge.


Här är en bild på Emil och Wilmer från i somras.

Dom är ju dom vackraste jag sett!

Av Hanna Edström - 13 mars 2010 19:47

Hej. Nu var det länge sen jag bloggade igen. Känns aldrig som att det finns någon tid över för det. Men nu är det lugnt på jobbet så då kan jag skriva några rader.


Som dom flesta nätter nu dom senaste veckorna har Wilmer varit vaken lite titt som tätt och gallskrikit. Helt otröstlig. Börjar fundera på någon allergi.

Har provat nu några dagar att låta bli att ge honom mjölk till måltiderna men har inte märkt någon skillnad. Han bajsar också jätte löst ca: 10 ggr om dagen. Även på nätterna ibland. Han har även typ sura uppstötningar som luktar väldigt illa.


Skall till läkarn på Tisdag så då skall jag ta upp detta. Men huvudorsaken till att vi skall dit är för hans jobbiga exem som kliar. Han kliar sönder sig om han är utan kläder. Så det går knappt att byta blöja, för då är han där och kliar så det börjar blöda. Det är så fruktansvärt synd om honom. Men vi har ju träffat läkare tidigare som har sagt att exemen växer bort, men han skall ändå inte behöva stå ut med klådan.


Vissa nätter då det är extremt jobbigt har vi gett han tavegyl som vi fick förut, men det hjälper ju bara för stunden. Sen har vi även provat typ ALLA salvor som finns känns det som, och ingen har hjälpt honom.

Så jag hoppas verkligen vi får remiss till hud i Sundsvall. Annars ska dom få sen en väldigt arg MAMMA!


Idag har vi varit hos mamma och pappa och fikat. Min farmor och hennes bror och fru var där och hälsade på. Dom träffar man inte så ofta eftersom farmors bror och fru bor i Luleå. Och dom hade sån söt liten hund som Wilmer var på exakt hela tiden. Men det tyckte han bara var roligt. Han var van vid barn.


Efter fikat så for jag på jobbet. Började 14 och slutar 22.

Emil Wilmer, mamma och pappa for ner till min mormor som fyller 73 år idag :) Jag firar henne till veckan då jag är ledig.


Nu skall jag fortsätta jobba. Hej hej!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards