Alla inlägg under januari 2010

Av Hanna Edström - 20 januari 2010 13:45

 


Världens vackraste prinsessa :)


 

Vi systrar på Julafton.



 

Jag och Wille öppnar julklappar :)




Wilmer med kusinen Alma i pulkan på jul.


Lägger in fler bilder senare. Måste åka och jobba nu.  

Av Hanna Edström - 13 januari 2010 07:36

När fick du reda på att du var gravid?

Den 9 Februari 2008
Blev det en chock?

Nej, det var planerat.

Hur gammal var du då?

20 år.

Hade du mkt halsbränna?

Nej inte alls.

Spydde du mkt?

1 gång.
Hade du mkt foglossning?

Ja tyvärr jätte mycket på slutet.
Ditt sf-mått som störst?

36 cm.

Har du fått bristningar?

1 tror jag, men den såg jag efter förlossningen. 

Trodde du att det var en pojke el flicka?

Både jag och Emil trodde att det var en flicka.

Vad hoppades du på?

Ett friskt barn.

Gick du över tiden?

Nej.

Födde du för tidigt?

Ja i vecka 38 +3.

Hur var förlossningen?

Själva förlossningen gick jätte bra.
Blev du sydd?

Nej.

Dragen med sugklocka?

Nej.

Hur många var inne i förlossningsrummet?

2 barnmorskor och Emil.
Hade du någon kära med dig?

Ja, Emil.

Vilken sjukhus födde du på?

Sollefteå sjukhus.

Hur stor var bebisen?

2805 g och 50 cm lång.

Vad fick den heta?

Wilmer.

Var allting värt det?

Wilmer är värt allt!.

Vill du ha fler barn?

Ja många fler.

Av Hanna Edström - 12 januari 2010 13:59

Började 7 imorse. Helt okej, men när jag kom på jobbet och skulle sätta mig i telefonen så typ hängde sig allt. Jag kund knappt hjälpa nån. Det blev verkligen kaos. Men det fel anmälds och fixades ganska snabbt.

Men jag blev så stressad inför varje samtal och alldeles skakis.


Nu sitter jag och har paus. Tog en banan och en kopp kaffe.

Jag slutar 16 och då ska jag hämta Wille på dagis och hem och äta.

Sen ska vi ta oss ett härligt bad. Han ska ju bada jämt.

Men eftersom att han har så torr hud så vill jag inte bada honom mer än en gång i veckan.


Jaja, nu ska jag fortsätta med mitt slitiga arbete.  haha.

Av Hanna Edström - 11 januari 2010 21:42

Hej. Nu var det några månader sen jag bloggade. Datorn är fortfarande trasig, men nu har vi fått låna min brors mobila bredband på den stationära datorn.


Ja det känns faktiskt som att jag jobbar jämt. Men det är väl för att man aldrig har haft ett 100% jobb förut. Vet inte hur länge det varar men man får vara glad för den tiden det gör det. Och dessutom för att man har varit mamma ledig nästan 1 år. Nu har Wille börjat på dagis och det går super bra. Känns verkligen skönt att man kan känna sig trygg. Tycker väldigt mycket om personalen och alla tar jämt imot en med ett härligt bemötande.


Jag har iaf börjat uppe på Anthill och jag tycker att det är helt okej. Jätte bra arbetskamrater och faktiskt bra omgivning. Man kan väl säga att jag trivs.

Visst att inte alla dagar går som man vill men oftast så går det bra.


Idag jobbade jag 11-16.30 Ett riktigt toppen pass. Efter jobbet for jag till Berit och åt middag. Wille har varit där idag eftersom dagis var stängt.

Så himla snällt att alla ställer upp för en när dom kan.

Efter middagen for vi hem till mamma och pappa och busade en massa.

Wilmer älskar ju att busa med både momma och morfar.

Men medans jag var på affärn så hände en liten olycka men som tur var så blev det inte hål i pannan. Wilmer har ju precis börjat gått riktigt och då skulle han ha en kudde att bära på, men då halkade han på den och for rakt in i en bordskant, så han fick världens största bula typ. Mamma trodde verkligen att det skulle bli ett hål men som tur var så blev det inte de. Men han grinade nästan ingenting efter vilket var lite ovanligt. Men tycker det är så hemskt då han gör illa sig. Men det är ju inte så lätt att undvika att det händer. Man kan ju inte ska behöva linda in alla bord och sånt tycker jag.


Emil jobbar eftermiddag denna vecka så jag och Wille får vara själva på kvällarna. Lite jobbigt eftersom jag är så rädd, men jag låser ju så klart dörren.

Har precis slängt in en tvättmaskin som jag ska ta reda på innan jag går och lägger mig. Wilmer somnade åtta.

Imorgon börjar jag 7-16. Ganska bra pass det med.


Men nu hoppas jag att alla är nöjda med mitt inlägg. Haha många tjatar om att jag ska uppdatara, så nu har jag gjort det.

Får vi se när jag gör det nästa gång:p Tack och hej så länge!  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards